Glorious PC gaming master race vs. dirty console gaming peasants
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 31

JLucasRJ
  •  14747 posts
  •  01/05/2017, 19:00

Quem for fazer NG+, recomendo enfrentar as lolitas do Velvet Room lá pro meio do jogo. Elas dão um item que vc ganha 50% mais de xp. Mas tem que chegar até um certo ponto de luta se não me engano.

Piccolo_san
  •  31326 posts
  •  04/05/2017, 00:46

Eu to pensando seriamente em fazer um solo run só com o Arsene usando sacrifício de Personas para dar todas as skills necessárias. :rimbuk:

JLucasRJ
  •  14747 posts
  •  04/05/2017, 13:05

Persona 5: A Special Thank You From Atlus to the Fans

Imagem
    As a developer, I’m very happy to hear that Persona 5 is being played by so many people overseas. To be honest, it’s really hard to gauge its popularity in the West when our team’s in Japan; we’re not able to see everyone’s comments and discussions. It’d be great to interact with the fans abroad, but sadly, I’m stuck in the development room slurping instant ramen (laugh). Persona 5 is a very “Japanese” story with some political aspects to it, so I couldn’t imagine how Western players would react to it. I did know, however, that Persona 5 was highly anticipated by gamers overseas even back when we were developing the game, so I was curious to see how its story would be received.

I’m going off on a tangent here, but I think that traditional Japanese superhero stories tend to be about fighting off invaders from outside their society, while Western ones focus on fighting against villains and misfits that come from within it. There’s a sense of society being responsible for creating this evil, and such a setting lets the audience’s imagination run wild, like “it could’ve been me.” For instance, doesn’t the Joker from Batman make some valid points that resonate with you?

Persona 5 is also a superhero story in which you fight villains that are born from within society, so I thought that it might be received differently than the previous entries. Of course, it could’ve missed the mark completely and been criticized for it, so my anticipation and anxiety were split half and half. Since the game just launched in the West, I’d like to look back on it at a later time, once I receive feedback from the Western audience—how their gameplay experiences were, what kind of things they felt, etc. I hope that the tale of Persona 5 will leave a lasting impression on everyone who plays it. No matter what kind of project I take on going forward, I love creating RPGs that are both moving and relatable regardless of cultural differences—in fact, I’m most interested in strengthening those aspects right now.

Last year, with the milestone of the Persona series’ 20th anniversary, I handed off the series development to my successors and announced the start of my new RPG project that takes place in a fantasy world. Be it a game set in modern day, like the Persona and Shin Megami Tensei series, or a game set in a new fantasy world, I aim to create games that provide an invaluable experience of reflecting on oneself through a journey, while roleplaying as characters that players can deeply relate to.

These efforts are only made possible thanks to the positive reception we receive from fans—not just in Japan, but worldwide—of the Persona series and Atlus RPGs in general. I appreciate all your support for the newest entry in the Persona series, and I hope that everyone will enjoy the new Atlus RPGs to come.

Posted by Katsura Hashino Game Director, Atlus

https://blog.us.playstation.com/2017/05 ... -the-fans/

:emocao: :emocao: :emocao: :emocao: :emocao:

Gentleman
  •  13551 posts
  •  05/07/2017, 08:23

Mais uma prova e estarei de férias. Poderei voltar a jogar. :emocao:

Gentleman
  •  13551 posts
  •  17/07/2017, 08:27

Agora que estou de férias, retomei o jogo. Fechei a dungeon do Okumura e fiquei uns 20 dias na parte social. 80 horas, lvl 43. Acho que só faltam mais 2 dungeons - não me respondam! :lol: Tou achando que vou conseguir fechar todos confidants na primeira run. Eu já tenho uns 5 ou 6 no máximo e vários 8-9. :O Social stats tão todos 4+ também.

panqueca verde
  •  5530 posts
  •  17/07/2017, 08:37

Se alguém quiser vender, seja mídia física ou digital, podem falar comigo.

Alias, se alguem não pegou ainda e ta interessado também posso dividir

JLucasRJ
  •  14747 posts
  •  17/07/2017, 15:45

To rejogando e quase platinando. Só falta um troféu.

V-Brake
  •  32334 posts
  •  17/07/2017, 15:56

panqueca verde escreveu: Se alguém quiser vender, seja mídia física ou digital, podem falar comigo.

Vou platinar e dps vender.

Na real, nem sei se vou platinar pq provavelmente vou ficar ocupado essa semana, talvez venda antes.

panqueca verde
  •  5530 posts
  •  17/07/2017, 18:36

V-Brake escreveu:
    panqueca verde escreveu: Se alguém quiser vender, seja mídia física ou digital, podem falar comigo.

Vou platinar e dps vender.

Na real, nem sei se vou platinar pq provavelmente vou ficar ocupado essa semana, talvez venda antes.
    Me avisa antes se for vender mesmo.

Não tenho pressa porque to com outros jogos, então se for platinar de boa.

vilela_09
  •  12967 posts
  •  17/07/2017, 19:10

fui ver o podcast do jogabilidade a respeito, e era só spoiler, tenso

JLucasRJ
  •  14747 posts
  •  17/07/2017, 20:44

Platinei. Puta merda, nem acredito. Que emoção :emocao: :emocao: :emocao: :emocao: :emocao: :emocao:
    Gentleman  isso

vilela_09
  •  12967 posts
  •  17/07/2017, 21:29

V-Brake
  •  32334 posts
  •  18/07/2017, 20:57

vilela_09 escreveu: fui ver o podcast do jogabilidade a respeito, e era só spoiler, tenso
    Mto difícil mostrar o jogo sem dar spoiler, pq vc vai jogar umas 10h, e ainda tem tutorial pra fazer :lol:

E se mostrar no comecinho, é mto interrompido, aí fica um vídeo ruim

Gentleman
  •  13551 posts
  •  19/07/2017, 10:07

JLucasRJ escreveu: Platinei. Puta merda, nem acredito. Que emoção :emocao: :emocao: :emocao: :emocao: :emocao: :emocao:
    Me dê dicas para platinar, amg. Pretendo também. Ainda tou no NG.

Magnífico
  •  12660 posts
  •  19/07/2017, 10:39

Tô pensando em pegar esse jogo, mas nunca joguei nada da série e por video não tô conseguindo captar o que é esse jogo

fico com medo de ser coisa para otaku e adorador de historinha de adolescente tipo 13 Reasons Why :?

JLucasRJ
  •  14747 posts
  •  19/07/2017, 10:49

Gentleman escreveu:
    JLucasRJ escreveu: Platinei. Puta merda, nem acredito. Que emoção :emocao: :emocao: :emocao: :emocao: :emocao: :emocao:
    Quais troféus faltam pra vc? :rimbuk2:

Gentleman
  •  13551 posts
  •  19/07/2017, 10:53

JLucasRJ escreveu:
    Gentleman escreveu:
    Quais troféus faltam pra vc? :rimbuk2:
    Tudo, né. :lol: Na real, queria mais dicas pro NG+. Eu quase postei no subreddit do jogo esses dias. Você se preparou pra isso ou terminou o jogo e foda-se, já foi pro NG+? Tava pensando em tentar pegar as melhores personas e, pelo menos, armas antes - tou ligado que tem coisa que só no NG+. Isso principalmente por pretender jogar no merciless.

Guizoca
  •  22919 posts
  •  19/07/2017, 11:22

Magnífico escreveu: Tô pensando em pegar esse jogo, mas nunca joguei nada da série e por video não tô conseguindo captar o que é esse jogo

fico com medo de ser coisa para otaku e adorador de historinha de adolescente tipo 13 Reasons Why :?
    Você pode ficar nesses conceitos bobos, ou parar de frescura de jogar um game excelente.
    • 1
    • 24
    • 25
    • 26
    • 27
    • 28
    • 31

MENSAGENS RECENTES

O melhor conteúdo: seguro, estável e de fácil manutenção, desde 2012